.

O grilování se všeobecně hovoří, že má spíše negativní vliv na lidské zdraví. Což není tak úplně pravda. Můžete si náležitě užít domácí grilování na čerstvém vzduchu, v dobré společnosti, aniž by vznikly nežádoucí účinky, které nejsou zdraví prospěšné. Podstatné je rovněž zmínit, že riziko při nesprávném postupu a dodržení zásad se týká při grilování masa. Naopak grilovaná zelenina je velmi zdraví prospěšná. Pokud neholdujete grilování každý den, nelze hovořit o negativním účinku na lidský organismus. Mimochodem, grilování je vždy zdravější alternativou než smažení.
 ryby  na grilu
Jak zdravě grilovat? Které zásady je nutné dodržovat, aby grilování neškodilo vašemu organismu? Nejzdravější pro grilování je samozřejmě zelenina a ryby. Avšak příznivci masa si zkrátka grilování bez řádné flákoty nedokáží představit. Jak si tedy náležitě poradit s masem?
 
Jak správně grilovat maso?
 
·         prvořadý je výběr kvalitního masa – ideální je vepřové, drůbeží, jehněčí, hovězí,
·         maso před grilováním nesolte,
·         před grilováním je lepší maso namočit v marinádě – pro lepší chuť, vůni i uchovatelnost,
·         maso naložené v marinádě nechte v lednici,
·         preferujte domácí marinády před kupovanými,
·         při grilování se plameny nesmí dotýkat masa,
·         ideální je zabalit maso do alobalu, či používat alobalové misky, tak je eliminováno odkapávání tuku na uhlí,
·         dbejte, aby maso bylo řádně tepelně zpracované,
·         jestliže se kousek masa připálí, tuto část před konzumací odstraňte,
·         vhodnější volbou je grilovat menší kousky masa, bude nejen dříve hotové a dobře tepelně zpracované,
·         ideální jsou pro grilování špízy,
·         při otáčení masa používejte kleště nebo lopatky.
masové špízy
Základní zásady pro grilování masa, ryb i zeleniny
 
·         nejdříve je třeba řádně očistit a umýt rošt, platí pro každé grilování,
·         při grilování je třeba používat potřebné adekvátní pomůcky – příbor, nože, prkénko, talíře, tácky a to zvlášť na maso a zeleninu,
·         po styku se syrovým masem je třeba si umýt ruce,
·         grilujte na kvalitním grilu,
·         používejte pouze hodnotné dřevěné uhlí nebo kokosové brikety,
·         maso nikdy nepřipravujte na plamenech, ale vždy na sálavém ohni.

Zdravější způsob grilování
4 (80%)2
.